Trend Floristik Bercuti Musim Sejuk 2019-2020

Trend Floristik Bercuti Musim Sejuk 2019-2020
Trend Floristik Bercuti Musim Sejuk 2019-2020

Video: Trend Floristik Bercuti Musim Sejuk 2019-2020

Video: Trend Floristik Bercuti Musim Sejuk 2019-2020
Video: Sapporo Hokkaido Vlog 🇯🇵 DANIA PEGANG SALJI TERHALUS DI DUNIA!!! 2023, September
Anonim
Image
Image

Budidaya Bunga Tahun Baru, tentu saja, juga tertakluk pada fesyen, walaupun bahagian seni floristik inilah yang paling tradisional dan sesuai dengan klasik. Masa yang luar biasa pada Tahun Baru dan cuti Krismas adalah masa sihir, penuh dengan keajaiban dan cahaya. Tugas utama pereka dan penjual bunga adalah menyampaikan kisah dongeng musim sejuk ini melalui pelbagai pengaruh sentuhan, melalui warna, bau, cahaya dan juga selera percutian ini.

Trend percutian musim sejuk lahir dari penyelidikan mengenai pelbagai tema Krismas dan idea reka bentuk. Banyak pereka dan seniman dunia merayakan kekayaan pilihan istimewa dalam hiasan Krismas 2019/2020. Trend utama untuk musim sejuk 2019/20 adalah: "cuti lembut", "upacara utama", "tradisi manis" dan "cuti cerah". Keempat gaya emosi inilah yang akan menentukan hiasan perayaan dan pelbagai aksesori dan hiasan untuk Tahun Baru 2020 dan Krismas.

Image
Image

Trend global untuk menjaga alam sekitar, yang pasti melibatkan semua aspek kehidupan kita, membawa banyak bahan baru dan elemen semula jadi pada reka bentuk bunga Krismas. Dan mantra klasik "kurang lebih baik" menjumpai perwujudan baru dalam karya bunga - sederhana dan elegan, minimalis dan ringan. Sejauh tertentu mengimbangi siluet perhiasan minimalis, warnanya menjadi berani dan menarik - penggunaan maroon yang bijaksana, serta kehijauan, kelabu, coklat dan hijau hutan klasik kini berada di puncak populariti global dalam floristry.

Image
Image
Image
Image

Pilihan warna logam dan logam itu sendiri sebagai bahan, dikondisikan tahun ini oleh nyonya rumah 2020, Tetikus Logam Putih, tetap berada di latar depan - hanya pada tahun ini, tren diarahkan ke arah penggunaan gloss yang kurang dengan penekanan yang lebih besar pada hiasan cahaya (kalungan, lampu, lilin). Gaya khas tahun ini adalah patina, karat dan besi beroksigen, yang memberikan karya bunga bunga semangat Krismas yang bergaya.

Image
Image

Banyak bunga digunakan dalam karangan bunga musim sejuk: mawar, krisan, bunga bakung, anyelir, gerbera, tulip, gypsophila, freesia, hydrangeas, cymbidium, amaryllis dan, tentu saja, poinsettia. Antara elemen yang paling bergaya adalah bunga Brunia, eritematosus, holly, kayu putih, skimmia. Bunga totem perempuan simpanan timur 2020 akan datang adalah bunga bakung dan ungu Afrika.

Ciri tradisional sejambak Tahun Baru adalah kehadiran di dalamnya bukan sahaja bunga, tetapi juga bahan semula jadi lain, di antaranya mungkin ada: tandan berry - abu gunung, buah yang indah, viburnum; kotak bunga kering dengan biji dan kapas, physalis; kayu manis dan bunga lawang; kerucut dan ranting konifer (cemara, juniper, thuja, cemara); herba kering; buah-buahan dan kacang-kacangan, dll.

Image
Image
Image
Image

Berbagai elemen rajutan, kertas, kain, logam dan kayu (bunga, kepingan salji, patung haiwan), serta pita, renda, tali, bola Krismas, manik, organza, patung malaikat dan burung dapat menjadi ciri penting hiasan bunga dan karangan bunga Krismas.

Image
Image

Pada puncak fesyen bunga Tahun Baru 2019/2020, karangan bunga dan komposisi yang dibuat dengan gabungan satu warna berani dan ekspresif dengan elemen logam adalah sangat artistik, dan pada masa yang sama pilihan yang sangat bergaya untuk ruang Tahun Baru yang super bergaya. Di samping itu, kayu mentah dan hijau semula jadi akan memberikan keselesaan Krismas yang terbaik, trend yang tidak pernah ketinggalan zaman.

Karangan bunga manis semakin popular di dunia. Karangan bunga dengan gula-gula dan buah-buahan sangat sesuai dengan trend "tradisi manis" Tahun Baru yang bergaya dan akan menggembirakan bukan sahaja kanak-kanak, tetapi juga orang dewasa.

Image
Image

Penyokong penyelesaian klasik harus diingat bahawa dalam komposisi atau sejambak Tahun Baru tradisional yang "ketinggalan zaman", mesti ada tiga warna "Krismas": merah, melambangkan kelahiran semula dan kegembiraan, putih - kelembutan dan kemurnian pemikiran, dan harapan hijau. Betul, ahli nujum mengatakan bahawa nyonya rumah pada tahun 2020 tidak terkesan dengan warna klasik hiasan Tahun Baru, tetapi ini tidak bermaksud larangan mutlak pada mereka, mereka akan sangat sesuai dengan aksen.

Disyorkan: