Pertunjukan Bunga Gardens Moscow-2014

Isi kandungan:

Pertunjukan Bunga Gardens Moscow-2014
Pertunjukan Bunga Gardens Moscow-2014

Video: Pertunjukan Bunga Gardens Moscow-2014

Video: Pertunjukan Bunga Gardens Moscow-2014
Video: Пробуем еду в элитном рестике Москвы // TWINS GARDEN // Березуцкие 2023, Mac
Anonim
Image
Image

Pameran Taman dan Bunga Antarabangsa III Moscow Moscow Flower Show-2014 (6-13 Julai 2014) telah menyelesaikan kerjanya. Acara utama festival ini, yang menarik sejumlah besar pengunjung, adalah pertandingan kebun, yang kali ini dihadiri oleh pereka dari Rusia, Britain, Perancis, Itali, Jepun, dan Hungaria. Sejak 2014 diumumkan oleh Presiden Rusia V. V. Tahun Kebudayaan Putin, ciri khas festival ini adalah pembentukan persekitaran budaya dan pemeliharaan warisan budaya. Seorang juri antarabangsa yang berwibawa mengumumkan nama pemenang, dan hanya sedikit yang tidak mendapat anugerah. Kami menjemput anda untuk berkenalan dengan karya para peserta.

Tunjukkan kebun

Semangat Sevastopol (Pertunjukan Bunga Taman Moscow Terbaik-2014)

Penulis: Alexander dan Ekaterina Zhukov

Kawasan taman: 100 m 2

Taman ini didedikasikan untuk ketahanan penduduk kota pahlawan Sevastopol. Pada musim bunga tahun 2014, mereka sekali lagi mempertahankan Kota mereka dengan keberanian dan tekad, seperti nenek moyang mereka. Seorang penduduk Sevastopol, di mana sahaja dia tinggal, selalu menjadi patriot.

Taman ini dibuat dengan warna putih dan abu-abu, unsur-unsur seni bina - camar, batu - melambangkan pergunungan Crimea, air - Laut Hitam, bijirin - padang rumput.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Warnakan bunga mawar merah (Pingat perak)

Pengarang: Caspian Robertson (United Kingdom)

Luas taman: 20 m 2

Berdasarkan dongeng "Alice's Journey in Wonderland" oleh Lewis Carroll.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Rusia, selamat datang! (Pingat gangsa)

Pengarang: Kupferreich Kft. (Hungary)

kawasan taman: 100 m 2

Buka pintu dan pintu pagar anda! Eine, Beine and Company akhirnya tiba dari Hungary untuk mencari tempat mereka di kebun Rusia. Dibuat dari bahan mulia dengan kemahiran seni, burung paruh bergerak kami memancarkan ketenangan dan ketenangan.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Taman Warisan

Penjelmaan Ajaib Taman Ramon (Pingat Emas)

Pengarang: Olivier Dame (Perancis)

Kawasan taman - 100 m 2

Konsep ini berdasarkan pada penciptaan taman bunga berwarna-warni yang realistik di Taman Ramon. Gambar perennial berwarna-warni terletak di bahagian tengah kebun. Komposisi ini dikelilingi oleh banyak bunga mawar Voronezhskaya, yang dibuat khusus untuk Taman Ramon. Tiga pesawat menegak diciptakan oleh para seniman khusus untuk pameran untuk menunjukkan taman dalam konteks yang berbeza: jam besar, istana dan taman, yang muncul sebagai latar belakang.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Pohon Kehidupan (Pingat Emas)

Pengarang:

Taman Natalya Pudova: 100 m 2

The Tree of Life Garden adalah taman kiasan. Taman ini menyatakan segala yang baik, wajar, kekal yang ada dalam kehidupan manusia.

"Pohon kehidupan" adalah pusat komposisi, ia diukir di salah satu sisi lengkungan kayu, dan hadir sebagai idea. Semua elemen lain dari taman: lantai kayu, bangku, tempat tidur bunga, rumput dan bahan lengai adalah kesinambungan ideologi pokok pusat ini.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Siluet Perancis (Pingat Emas)

Pengarang: Remy Mahe, Thierry Hau "Intresen" (Perancis)

Luas taman: 100 m 2

Arkitek landskap, perancang bandar, dan etnobotanis Thiery Huau mewujudkan cintanya terhadap tanaman dalam pelbagai projek bandar, pelancongan dan harta tanah. Menurutnya, reka bentuk landskap berkembang secara semula jadi dari proses refleksi, yang menggabungkan semua faktor yang terdapat dalam satu wilayah. Merawat sejarah dan budaya kota yang unik, dia meletakkan isu nilai warisan sebagai ketua projeknya.

Menanam kebun … Ini bukan hobi. Inilah jalan hidup. Dan jalan orang yang berjalan itu terang! Dia yang menanam pokok menjaga hakikat ilahi-Nya, menjaga kehidupan di planet Bumi. Sesiapa yang mengikuti jalan ini dengan jiwa terbuka memahami undang-undang Alam Semesta, undang-undang Kosmos.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Bosquet a la Russe (Pingat Emas)

Penulis: Tatyana Gubskaya, Matthew Gantier, Julia Emelyanova (Rusia - Perancis)

Luas taman: 100 m 2

Konsep taman tumbuh dari warisan Franco-Rusia yang biasa. Sejarah dan paradoksikalisme ditunjukkan dalam tafsiran asal bentuk dan dalam penggunaan simbolik bahan, mengisi kebun dengan tanaman dari hutan Rusia pada masa yang sama, berada dalam geometri buket Versailles. Dua gaya dimainkan di taman: dengan susun atur geometri, komposisi laconic dan sejumlah elemen minimum, perhatian khusus diberikan kepada penggunaan warna, tekstur, kelapangan ruang. Taman menggunakan kesan larut berganda. Taman ini ternyata "tradisional asli", bersejarah dan segar.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Kenangan Masa Depan, atau Tangga ke Syurga (Pingat Emas)

Pengarang: Diana Sabirova

Kawasan taman: 50 m 2

Taman saya adalah jawapan refleksi saya untuk soalan "Apakah warisan untuk saya?" Ini adalah pembentukan idea yang bermakna, dan kemudian peralihan gambar yang dihasilkan ke bahasa bentuk seni bina lanskap dalam kerangka format yang tersedia untuk saya - di ruang taman pameran kecil.

Warisan adalah apa yang kita terima dari masa lalu, apa yang kita jalani pada masa sekarang, dan apa yang kita sampaikan ke masa depan … Inilah yang menjadi asas atau teras di mana setiap pusingan seterusnya perkembangan kita digantung, kita masing-masing secara individu dan umat manusia secara keseluruhan … Dan jalan ini - pergerakan yang kita ikuti - tidak mendatar, tetapi arah menegak, di sepanjang paksi menegak dalam diri kita. Matlamat pergerakan ini bukanlah pencarian dan penemuan yang baru; intinya adalah untuk menemui semula Kecantikan dan Keharmonian yang sememangnya wujud dalam diri kita oleh Pencipta …

Sepanjang sejarah berkebun lanskap, taman telah dilihat oleh manusia sebagai perwujudan surgawi di bumi, semacam peringatan Eden yang hilang …

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Kenangan Taman Edwardian (Pingat Perak)

Pengarang: Caspian Robertson (United Kingdom)

Luas taman: 50 m 2

Kenangan Taman Zaman Edward memberi kita gambaran suam-suam kuku seorang pegawai semasa Perang Besar. Ini mencerminkan ruang bergaya dunia lain - kenangan kediamannya yang ideal. Taman ini adalah sebahagian daripada projek pemulihan sejarah yang lebih besar, dan pengunjung dapat membantu kami membuat sumber pendidikan yang unik dengan berkongsi cerita dengan SongTrees Memories Bank www. pokok lagu. com.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Taman Refleksi (Pingat Perak)

Pengarang: Silvia Cirelli (Itali)

Luas taman: 50 m 2

Tempat untuk renungan dan kerohanian. Unsur-unsur dan intipati yang terdapat di dalamnya merangkumi kesucian, kebajikan, ketenangan, pengabdian abadi dan cinta tanpa syarat dan kerja keras. Lumba-lumba di air pancut melambangkan Jiwa orang yang tiba di tempat keselamatan melalui perairan kehidupan. Lumba-lumba juga mewakili Kristus sendiri.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Kembali ke Asas (Pingat Gangsa)

Penulis: Renata Yakovleva, Maria Kochetkova

Kawasan taman: 100 m 2

Kita sering tidak ingat dan tidak tahu masa lalu kita. Kami selalu berfikir bahawa yang paling pintar … Itu di hadapan kami, tidak ada yang dapat dan tidak dapat …

"Kita adalah milik kita, kita akan membina dunia baru." Dan sebelum itu kita pasti akan memusnahkan segala sesuatu ke tanah … Tetapi bagaimana jika tidak memusnahkan? Bagaimana jika dunia baru dibina berdasarkan yang lama dan hanya sedikit tenaga baru? Saya cuba…

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Vertograd (Pingat Gangsa)

Pengarang: Maria Chaplina

Garden area: 25 m 2

Arti kata Vertograd dalam kamus Dahl adalah sebuah gereja kecil, taman syurga, di mana kehidupan dilahirkan. Asas komposisi adalah lingkaran (kitaran, kelahiran semula, pusat). Sumbernya adalah permulaan kehidupan baru. Kehidupan yang dilancarkan ditunjukkan oleh tanaman yang ditanam dalam lingkaran, dibahagikan kepada 12 bahagian, bulan simbolik. Obelisk muncul dalam komposisi. Di bahagian depan masing-masing, kita melihat lekukan yang mengingatkan kita pada empat tumbuhan, yang melambangkan titik kardinal.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Tadika

Makmal kehidupan (Pertunjukan Bunga Moscow tadika terbaik-2014)

Penulis: Ilya Meytys, Polina Guskova

Kawasan taman: 25 m 2

Konsep taman adalah sudut penyelidikan untuk kanak-kanak kurang upaya yang belajar tentang dunia di sekitar mereka. Platform pelbagai peringkat memungkinkan, bergantung pada kebolehan anak, untuk melakukan kajian kecil: untuk mengembangkan sensasi warna dan sentuhan, belajar bagaimana mengenal pasti tumbuhan dengan bau. Dengan bantuan makmal di tengah taman, setiap pengunjung dapat merasa seperti seorang saintis-penemu dunia tumbuhan.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Mosaik untuk orang buta (Pingat emas)

Pengarang: Natalia Vishnitskaya

Di Rusia, orang kurang upaya belum memiliki kebebasan bergerak, hidup dan kreativiti, sebagai penduduk negara maju yang lain. Sulit bagi mereka untuk berada di sekitar kita: kita selalu terburu-buru di suatu tempat, mendorong, kita mempunyai banyak perkara mendesak. Jalan kaki tidak selesa, penyeberangan pejalan kaki jarang berlaku, dan berapa banyak langkah di bandar kita - tidak ada yang pasti akan mengatakannya!

Kami memahami bahawa mustahil untuk mengubah keadaan ini sepenuhnya, tetapi kami dapat menerapkan sepenuhnya usaha, pengetahuan dan jiwa kami untuk ini. Sekurang-kurangnya dalam satu perkara, tanpa memercikkan. Sebagai contoh, untuk berdiri di sebelah orang buta, cubalah merasakan sekurang-kurangnya sebentar di tempat mereka, dan sebagai balasan, untuk pelajaran ini bagi jiwa kita, untuk memberi mereka sesuatu yang menarik dan indah.

Ya, kami tidak membuat tempahan. Kecantikan bukan hanya pada apa yang kita lihat. Ini adalah aroma rumput pagi dan bunga malam, itu adalah suara melodi yang indah, kelancaran batu dan kesegaran air. Kami berusaha mengumpulkan semua ini menjadi mosaik yang sama untuk menawarkan kepada orang-orang yang buta dan buta untuk tetap dekat dan saling mengenali sedikit lebih baik.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Main Langsung (Pingat Gangsa)

Penulis: Svetlana Osicheva, Diana Sochalina, Anna Mukhina

Garden area: 50 m 2

Taman ini dibuat khusus untuk pengetahuan kanak-kanak tentang dunia melalui sensasi. Tidak kira ciri fizikalnya. Taman ini terbahagi kepada beberapa bahagian, masing-masing bertujuan untuk mengembangkan dan meningkatkan pendengaran, bau, penglihatan dan sensasi sentuhan. Perjalanan melalui kebun ini akan membolehkan orang kecil belajar tentang kehidupan yang indah ini dengan penuh minat.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Taman mekanikal

Pengarang: Mels Gevorgyan, Ivan Tikhonov, Anna Likhopoy

Garden area: 25 m 2

Idea utama kami adalah untuk membuat rangkaian robot kayu mesra alam yang dapat menarik minat anak-anak dan ibu bapa, dapat mengembangkan kreativiti mereka, melahirkan gambar, dan dapat mempengaruhi persekitaran bandar secara positif. Inilah dunia anda. Ini adalah teres anda.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Taman di bandar

Lengkungan untuk pencinta (Pertunjukan Bunga Taman Kecil Moscow Terbaik-2014)

Pengarang: Anastasia Zastrova, Kawasan

taman Hugo Dagenbach: 50 m 2

Komposisi romantis untuk pencinta yang mengimpikan cinta, dan untuk semua orang yang ingin terjun ke suasana renungan dan keharmonian selama beberapa minit. Terowong dengan lengkungan lebar di pintu masuk di seberang ditutup; peti besi jatuh dan menjadi lebih rendah, membentuk ceruk. Bangku yang dipasang di sini mengajak anda duduk. Garis besar pembersihan lumut lembut menyerupai wajah yang saling berhadapan; bintang-bintang di bawah lengkungan terowong dan bintang-bintang bunga putih di lumut hijau melengkung melengkapkan imej sudut untuk pencinta. Di rumput di sekitar lengkungan terdapat tanaman sfera dengan dedaunan hiasan, yang ditekankan oleh batang birch putih.

Lengkungan didasarkan pada bingkai logam. Lumut semula jadi digunakan untuk padang rumput hijau; jalan kerikil menuju ke bangku di ceruk. Bintang-bintang, terbuat dari ranting dan dicat dengan perak, digantung dari bingkai. (Ed.: Bintang-bintang yang dirancang dalam versi asalnya telah digantikan oleh tandan anggur).

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Hati Tiga (Pingat Perak)

Pengarang: Mikhail Shulga-Mikhailov, Victoria Dyakonova

Kawasan taman: 25 m 2

Taman yang dikhaskan untuk cinta yang tidak berbalas. Selalu ada orang yang mengasihi kita dan ditinggalkan oleh kita demi orang yang dikasihi. Kita semua sudah ditentukan untuk membuat pilihan. Dan ada takdir yang berkaitan dengan kita, hati yang penuh kasih, dari mana kita terpaksa melepaskan diri untuk menjadi satu-satunya. Seperti pita takdir, saluran air di taman meliputi, menghubungkan hati manusia. Tiga pokok di tengah taman adalah gambaran hati yang bersatu, selamanya terpahat dalam ingatan oleh peristiwa, tahun. Bosquet belukar yang dipotong menekankan kemustahilan untuk mengubah keputusan pilihan yang pernah dibuat. Kita "ditumbuhi" dengan bunga, dan hidup kita dipenuhi dengan perbuatan yang telah dilaksanakan. Dan kebolehubahan orang hidup dimeteraikan selama-lamanya oleh tahun-tahun hidup. Aksen bunga yang terang - pertemuan sekejap, kenangan. Dan kepahitan kerana tidak dapat menjalani kehidupan dua kali.

Image
Image
Image
Image

Taman Bumbung "Solitude" (Pingat Perak)

Penulis: Angelina Ushakova, Elena Pavlova, Mikhail Nikolaev

Luas taman: 25 m 2

Dalam irama gila metropolis moden, sekurang-kurangnya rehat yang singkat kadang-kadang begitu kurang. Tetapi walaupun anda berjaya meluangkan sedikit masa untuk berehat, selalunya tidak ada tempat untuk itu! Jalan, dataran, dataran, taman, boulevards - semuanya dipenuhi orang! Di mana anda dapat memperoleh keselamatan dari kesibukan kota dan menghabiskan satu atau dua jam di udara segar, dengan tenang duduk di kerusi berlengan dengan buku dan secawan kopi? Hanya ada satu jawapan - di bumbung! Dan bukan hanya di atas bumbung, tetapi di taman bumbung! Kami telah membuat projek untuk taman seperti itu dan menamakannya "Solitude", kerana ia bertujuan untuk ini. Taman ini adalah ruang terbuka hijau, dibingkai oleh dinding tanaman yang hidup di satu sisi, dan struktur dimensi di sisi lain. Gabion bertindak sebagai tembok antara ruang taman dan jalan. Laconic, ketat, tetapi pada masa yang sama selesa,taman kami adalah sudut kehijauan dan ketenangan DI ATAS hutan bandar.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Teras Yin dan Yang (Pingat Gangsa)

Penulis: Mikhail Sudakov (Sr.), Maria Ozhereleva, Arina Kuvaeva

area Taman: 25 m 2

Apabila anda bosan dengan irama dan hiruk pikuk metropolis, anda ingin melarikan diri ke dunia di mana keselesaan dan keharmonian memerintah, di bandar anda mencari pulau keselesaan anda. Teres anda. Seni bina teres adalah seni bina tanah. Perkara utama di sini adalah bentuk dan corak lapisan, lantai. Rupa teras bandar yang rasional dengan geometri laconic dengan konsep interaksi daya kutub, yang dianggap sebagai daya gerak kosmik utama, sebagai punca penyebab kebolehubahan berterusan di alam Di sini anda boleh berjalan kaki tanpa alas kaki di geladak yang dipanaskan oleh matahari - gabungan alam dan teknologi. Inilah dunia anda. Ini adalah teres anda.

Image
Image
Image
Image

Menegak bandar

Perinciannya memberikan kesan (pingat gangsa)

Pengarang: Anastasia Zhukovskaya

Luas taman: 25 m 2

Tema projek adalah menegak bandar. Projek kami adalah mengenai ringan, suci dan bebas. Dinding terbuka dan rusuhan bunga menekankan komponen ini. Para tetamu festival akan dapat merasakan kesegaran dengan mengunjungi pemasangan kami.

Image
Image

Taman dengan terperinci (Pingat Gangsa)

Penulis dan pelakon: Sekolah Reka Bentuk "Perincian"

Kawasan taman: 25 m 2

Kami berani mengatakan bahawa membuat taman yang indah tidak kurang sukarnya daripada membina rumah atau membuat dalaman di dalamnya. Rumah dan kebun wujud sebagai satu kumpulan. "Rumah itu terbuka untuk Alam, dan Alam menjadi bagian dari Rumah" adalah moto taman kami.

Image
Image
Image
Image

Taman Rusia

Yamskaya Sloboda (Pingat Emas)

Pengarang: Kawasan

Taman Elena Sukhoverkhova - 100 m 2

Yamskaya Sloboda Garden adalah gambaran damai kehidupan luar bandar. Di sini setiap orang selaras dengan alam semula jadi - manusia dan haiwan.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Tampilan moden gaya Rusia (pingat perak)

Pengarang: Andrey Khvorykh, Elena Ruzminina, Olga Zhukova

Taman ini menggabungkan gaya dan kemodenan Rusia. Ini adalah ruang yang selesa di mana ia menyenangkan bila-bila masa. Komposisi berdasarkan gaya susunan bentuk geometri dan keharmonian tumbuh-tumbuhan. Salah satu elemen seni kebun adalah birch, yang mempersonifikasikan imej jiwa Rusia.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Seni Tanah

Telaga Inspirasi (Pingat Perak)

Penulis: Kamila Vagapova, Taman Olesya Davidovich: 25 m 2

"Sumber inspirasi" adalah zon relaksasi di mana penduduk metropolitan dapat menjauh dari kesibukan, menemukan keharmonian dengan alam, ketenangan jiwa, tanpa meninggalkan kota.

"Mata air inspirasi" adalah air terjun yang dikelilingi oleh dinding phyto dengan tempat beristirahat, dengan atap yang lutsinar, tiang bunga segar, jambatan kayu, dan selokan batu sebagai dinding. Hanya bahan eko dalam hiasan yang memberi inspirasi dari alam itu sendiri.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Aid Kubah (Pingat Gangsa)

Pengarang: Julia Rode

Garden area: 25 m 2

Kekebalan tubuh adalah pertahanan semula jadi tubuh, tetapi dengan kekurangan imunoderat utama, mekanisme pertahanannya terganggu. Jangkitan berbahaya mengelilingi kanak-kanak seperti semak berduri mengelilingi kubah bunga matahari. Terapi yang kompleks dapat membantu, maka anak-anak akan belajar bahawa dunia adalah taman yang indah. Kami dapat membantu anak-anak kembali ke kehidupan yang bahagia dengan mengelilingi mereka dengan penuh perhatian - kubah pertolongan kami.

Image
Image
Image
Image

Nama baru

Taman Rusia (Pingat Perak)

Pengarang: Polina Odintsova

Kawasan taman: 16 m 2

Kenangan masa kecil dan impian tinggal di taman Rusia. Istoia,. Tersembunyi di dalam kotak seperti patung untuk musim sejuk. Perkara kegemaran, usang, pecah mengikut masa atau semoga berjaya. Semoga tumbuh seperti bunga Dan bunyi loceng yang sunyi.

Image
Image
Image
Image

Tenunan Cahaya (Pingat Gangsa)

Pengarang: Katya Gabert

Garden area: 16 m 2

Taman kecil yang nyaman yang ditenun oleh sinar matahari mengubah kita menjadi simbolisme dan percintaan Timur. Pengembara yang bosan dengan irama moden kota akan mendapat kesempatan di sini untuk bersantai, menikmati permainan cahaya dan bayangan, aroma ramuan herba dan merenungkan makna dan kesenangan hidup …

Image
Image
Image
Image

Foto: Rita Brilliantova, Maxim Minin

Popular oleh topik